Wycieczka Trójmiasto-Malbork

29.05.2019r. wraz z klasami 8D i 8E wybraliśmy się na trzydniową wycieczkę do Trójmiasta        i Malborka. Zebraliśmy się przed szkołą o godz. 5.45, schowaliśmy bagaże i po sprawdzeniu listy obecności zajęliśmy miejsca w autokarze.

Około godziny 12.30 dotarliśmy do Gdańska i rozpoczęliśmy zwiedzanie od pięknej Starówki. Dowiedzieliśmy się wiele na temat Złotej oraz Zielonej Bramy, a także Bazyliki Mariackiej Wniebowzięcia Maryi Panny. Po kilku godzinach zwiedzania mieliśmy chwilę na zrobienie zdjęć i kupienie pamiątek. Następnie udaliśmy się do Pomnika Poległych Stoczniowców. Ostatnim punktem programu było Westerplatte. Pani przewodnik opowiedziała nam o wielu rodakach, którzy walczyli w tym miejscu za nas wszystkich i poświęcili swoje życie w imię Ojczyzny. Po spacerze w tym symbolicznym miejscu zmęczeni pojechaliśmy do hotelu w Jantarze i po zakwaterowaniu zjedliśmy kolację. Po posiłku wspólnie udaliśmy się do sklepu, a na zakończenie dnia poszliśmy na plażę. Podziwialiśmy zachód słońca i robiliśmy pamiątkowe zdjęcia.

IMG 20190529_172351IMG 20190529_130913IMG 20190529_140306IMG 20190531_090513

30.05.2019r. wstaliśmy około godziny 6.30. Zjedliśmy śniadanie i opuściliśmy hotel. Najpierw udaliśmy się do Gdyni, gdzie wszyscy odwiedziliśmy na "Dar Pomorza" - trójmasztowy żaglowiec szkolny, zacumowany jako statek - muzeum. Następnie dokładnie obejrzeliśmy Akwarium Gdyńskie. Stamtąd pojechaliśmy do Sopotu. Każdy z nas zachwycił się w tym miejscu wyjątkowymi widokami rozpościerającymi się wokół Sopockiego Mola im. Jana Pawła II. Byliśmy zmęczeni, ale pamiętaliśmy, że czeka na nas jeszcze jedno wyjątkowe miejsce - Muzeum II Wojny Światowej. Dowiedzieliśmy się tam wielu nowych informacji i po około dwóch godzinach zwiedzania tego miejsca wróciliśmy do hotelu.

Ostatniego dnia wycieczki się i ruszyliśmy w drogę powrotną. Zatrzymaliśmy się jeszcze w Malborku, gdzie zwiedziliśmy ogromny zamek krzyżacki i wystawę bursztynu. Następnie zjedliśmy obiad i udaliśmy się w dalszą podróż, którą uatrakcyjnił nam konkurs z nagrodami. Po kilku godzinach drogi dotarliśmy szczęśliwie do domu około 19.30. Pełni wrażeń i zmęczeni atrakcjami udaliśmy się na zasłużony odpoczynek.